نکات مهم خرید تار

نکات مهم خرید تار : در خرید تار مانند هر محصول دیگری نیاز است یک سری موارد را مورد توجه قرار داد تا از بهترین نوع آن متناسب کاری که می خواهید انتخاب کنید. خرید تار چالش مخصوص به خودش را دارد خصوصا اگر مبتدی باشید و تجربه ای در این مورد نداشته باشید. برای خرید و یا سفارش ساخت تار می توانید به سایت تار همتی بروید و رایگان مشاوره بگیرید.

نکات مهم خرید تار

موارد قابل توجه برای خرید :

۱)   قیمت تار : اولین موردی باید به آن توجه کرد قیمت تار است که اولین مورد کیفیت ساخت آن بستگی دارد. تارها بسته به سازنده آن ها به دلیل ظرافت و تمیز ساختن آن قیمت بالاتر دارد. ساختن تار مهارت خاصی می خواد که اساتید در اثر گذر زمان و کار زیاد می توانند به این مهارت و تبحر برسند. بنابراین ساخت تار کار هرکسی نیست. دومین موردی که می تواند در قیمت تاثیرگذار باشد این است که برای چه کاری نیاز است. هرچه برای کار و اجرای سنگین و جدی تری نیاز داشته باشید به طبع قیمت بالاتری دارد و اگر برای آموزش و کار های مبتدی نیاز باشه قیمت مناسب تر است.

۲) جنس بدنه تار : قطعا یکی از نکاتی هنگام خرید باید به آن توجه داشت جنس بدنه تاره . جنس چوب بدنه و دسته ساز با کیفیت باشد. بهترین جنس برای انتخاب تار چوب توت و بعد آن گردو است که حتی در صدای آن نیز تاثیر دارد. رنگ بدنه را باید توجه کنید که کاملا یکدست و یکنواخت باشد.

۳) وزن تار : یکی از فاکتورهای مهم انتخاب تار و خرید آن، وزن است چون اگر سنگین باشد زمان نواختن برای نوازنده خیلی اذیت کننده است. خصوصا زمانی که تایم طولانی بخواهد استفاده کند. وزن تار معمولا بین ۱.۸ تا ۲.۵ کیلوگرم است. در تار باید دسته آن را با دو انگشت شصت و اشاره نگه داشت و به راحتی جابه جا و بلند کرد.

۴) بررسی ساختار تار : اجزای مختلف تار هرکدام به تنهایی مهم است بنابراین جنس هرکدام می تواند تاثیر گذار باشد. بنابراین برای خرید باید به تک تک اجزا از جمله دسته تار ، خرک ، پوست روی کاسه توجه داشت.

نکات مهم خرید تار

۵) تناسب بین کاسه و نقاره : تناسب کاسه و نقاره تار روی صدای تار تاثیر به سزایی دارد اگر این دو باهم تناسب نداشته باشد کارایی تار پایین می آید. کاسه ساز نباید خیلی سنگین باشد.

 

فهرست مطالب